sobota, 12 marca 2016

"Konsekwencje pożądania" Aleatha Romig

Skusiłam się na nią gdyż była mi polecana. Czytałam opinie pełne zachwytu, wiec w dniu premiery pobiegłam do księgarni nabyłam ją i zaczęłam czytać....Poniżej opisałam Wam konsekwencje mojego wyboru.....





Zacznę od tego, że spodziewałam się książki w stylu dark erotica.
Mocnego, mrocznego, piorącego  umysł, naszpikowanego erotyzmem darka. Jeżeli mieliście okazję czytać Dark Duet to wiecie jakie miałam oczekiwania... Ba nawet pójdę dalej. Ostatnio miałam okazję czytać książki bardziej bulwersujące niż jedyny  dark jaki ukazał się w Polsce i liczyłam, że "Konsekwencje pożądania" będą zachwycały  i przekroczą moje oczekiwania, które już od początku były duże i określone, ale czy się udało ??

Spójrzmy na notkę od Wydawcy:

Czy można zakochać się w swoim oprawcy?
Obserwował ją od dawna.
Intrygowała go.
Zaprosił ją na randkę. Z tego spotkania już nie wróciła…

Claire Nichols budzi się w luksusowej sypialni. Przypomina sobie, że została porwana. Zdenerwowana i przestraszona zaczyna walkę o przetrwanie… Od teraz jej życie zależy od zamożnego, czarującego, wspierającego organizacje charytatywne, biznesmena, Anthony’ego Rawlingsa. Jednocześnie, jak się okazuje – groźnego, uwielbiającego sprawować nad wszystkim kontrolę, porywacza. Anthony jednak nie przewidział siły miłości i namiętności, które potrafią połączyć ludzi w najbardziej nieoczekiwanych sytuacjach. Jak potoczą się losy porywacza i ofiary połączonych pożądaniem?

Zacznę od razu i prosto z mostu – dla mnie to nie Dark Erotica. Jeżeli podejdziecie do niej z takimi oczekiwaniami to tak jak ja się rozczarujecie.
Owszem jest porwanie, owszem jest przetrzymywanie, zasady, ale nie są takiego kalibru i takie ostre jakie być powinny. Czytając jej nie rozumiałam o co cała draka. 
Claire zostaje porwana i Anthony wymusza na niej posłuszeństwo na podstawie "niby" umowy jaką podpisali na randce. To wedle niej on spłaca wszystkie jej długi, a ona jest jego – dosłownie i w przenośni. On staje się jej panem. Ma decydować o wszystkim co jej dotyczy.... ale Claire dzięki swojej uległości zyskuje przywileje. Może wychodzić, bywa na zakupach, odwiedza spa, towarzyszu mu na przyjęciach .... i tu zachodzę w głowę.... czemu ona nie uciekła????

Całkowicie mu się podporządkowała na podstawie umowy, której autorka nie do końca wyjaśnia. Jakby tego było mało ich relacja ewoluuje... po tym jak sprawy wymykają się spod jakiejkolwiek kontroli Anthony zmienia do niej podejście i bohaterka znów zyskuje możliwość odejścia.... zostaje oczywiście. Syndrom sztokholmski? Miłość? Głupota??
Niestety dla mnie to trzecie...

Jak dla mnie zabrakło walkiłamania. Claire poddała się praktycznie od razu. Anthony mówił skacz, a ona pytała jak wysoko.... Nie pokazała pazurów, kręgosłupa.... nic poza uległością.

Pan biznesmen to już zupełnie inna sprawa... To on uratował tę książkę. Jest niezwykle złożonym  bohaterem. Cały czas zastanawiałam się nad jego motywem. Wiedziałam, że tam nic nie jest białe albo czarne. Jestem nawet w stanie powiedzieć, że kieruje nim nie tyle zemsta, a choroba psychiczna. Jest szalony, zagmatwany i niejasny w swoim postępowaniu. Do ostatnich stron nic nie wiadomo


Niestety tom pierwszy nie rozwiewa wątpliwości i koniecznie trzeba czytać tom 2. Mnie jednak  do niego nie ciągnie. Ten mnie tak wymęczył, że mimo ciekawego zakończenia nie zrehabilitował się na tyle bym powiedziała WOW. 



Całość oceniam na nudną, mało oryginalną.... powiem szczerze że przypominało mi Greya ( hihihih tak, tak) on też miał zapędy kontroli ;)

Nie było napięcia seksualnego, nie było łamania bohaterki, nie było nawrócenia bohatera, nie było erotyki... Nie porwała, nie zachwyciła, nie powaliła na kolana....Czytacie na swoją odpowiedzialność.


Ja moją przygodę z Konsekwencjami kończę na tomie 1....


5/10






23 komentarze:

  1. Chyba to pierwszy raz, gdy się z Tobą nie zgodzę w kwestii oceny książki. No być może co do jednego masz rację, to absolutnie nie jest erotyk, to powieść psychologiczna z zaskakującym zakończeniem. Bardzo innowacyjnym zakończeniem, dodam. Ale Kasiu porównanie tego do Grey'a...to mega przegięcie ;) Ta książka jest napisana inteligentnie i nie ma w niej tanich chwytów z seksem w roli głównej. Ja byłam tą powieścią zachwycona, bo to zupełnie inny poziom, niż większość new adult, czy powieści erotycznych, mimo, iż pojawił się schemat pan i niewolnica. Druga część zachwyciła mnie równie mocno.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hihih dlatego się zaśmiałam z tym porównaniem do Greya, bo naprawdę nie wiem skąd mi się to wzięło :) masz racje - to nasza pierwsza różnica w gustach czytelniczych, ale i tak bywa :) Ja jej mówię NIE. Wątek psychologiczny tylko z punktu Anthonego, ona była prosta jak budowa cepa... jestem rozczarowana ;(

      Usuń
    2. Nie czytaj w takim razie drugiej części, bo Claire okaże się jeszcze większym bęcwałem, niż w pierwszej. Chociaż pod koniec to się zmienia. Dodam jedynie, że druga część jest bardziej emocjonująca i pokazuje Anthony'ego w zupełnie innym świetle. Trzeciej części nie czytałam jeszcze. Może zrobię to, gdy będzie wydana w Polsce. A, i jeszcze jedna sprawa...dlaczego u licha tłumacząc tytuł, wydawnictwo pozwala sobie na taką głupotę. Przecież tytuł oryginału to "Konsekwencje". Dlaczego do każdej książki muszą wtykać w tytuł tę mierną namiastkę pikanterii jak np. w "Stingerze" Mii Sheridan...U nas to musi być "Żądło namiętności". To jest tak niedorzeczne, że aż straszne.

      Usuń
  2. Ja jeszcze nie miałam okazji przeczytać, ale mam w planach. Choć ostatnio mam przesyt uległymi i wchwili panami, zazwyczaj takie uległ bohaterki mocno mnie irytują chyba dlatego, że mnie daleko do uległości ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam, trafiłam przypadkiem i widzę, że mamy podobne odczucia. Przeczytałam całą serię i muszę przyznać, że drugi tom jest dużo lepszy. Claire ma charakter, dużo bardziej się stawia. Gdzieś w połowie rzeczywiście znowu robi się głupio uległa, ale nie na długo. Jest tajemniczo, więcej się dzieje i naprawdę trzyma w napięciu, czego nie mogę powiedzieć o jedynce :) Warto dać serii dalej szansę, chociaż ja po "Konsekwencjach pożadania" też nie miałam na to ochoty. Pozdrawiam Mariola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. szczerze, po tym co on jej na końcu robi nie jestem w stanie wyobrazić ich sobie razem.... jeżeli się zejdą, a pewnie tak będzie to jest dla mnie szczyt... bo jak można coś takiego wybaczyć? Dlatego nie odważę się na kontynuację tej historii

      Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  4. Jestem ciekawa, jak ja sama ją odbiorę. Po zachętach Agaty bardzo się nakręciłam, ale teraz trochę mnie zbiłaś z pantałyku :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie daj mi znać jak ją przeczytasz :) Przyznam się, że dziś przeczytałam inną książkę i to był Dark przez Wielkie D :) Konsekwencje to nie jest mój gust ... niestety.

      Usuń
  5. Kasiu, Ty przynajmniej przeczytałaś to "dzieło" do końca, ja poddałam się po kilku rozdziałach ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Hej , a nie wiesz gdzie można ją na internecie przeczytać? , lub kiedy będzie można ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można ją kupić- nie wiem nic na temat internetowego czytania...pozdrawiam

      Usuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja chyba spróbuję przeczytać. Zobaczę jakie na mnie zrobi wrażenie. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Gdzie mozna kupic te ksiazki koleujne 3 pozostale tomy ?

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie czytałam tej książki, słyszałam o niej może 2-3 razy. Chciałabym się sama przekonać, jak ta książka jest napisana. Widzę, że Ciebie nie zachwyciła, ale w sumie każdej pozycji staram się dać szansę, więc może znajdę w niej coś, co mi się spodoba :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wczoraj skończyłam ją czytać i dość pozytywnie się zaskoczyłam, do pewnego momentu mniej więcej przewidziałam wydarzenia, ale końcówka... Tego się nie spodziewałam :D JEstem bardzo ciekawa kolejnego tomu!
    Pozdrawiam,
    Kochamy Książki

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak to nie było łamania? To własnie jest prawdziwy Dark! Biznesmen oczarował mnie od razu. Nie byłabym zła, gdyby uwięził właśnie mnie :D przeczytam wszystkie tomy! Ściskam wszystkie fanki dominacji!

    OdpowiedzUsuń
  13. Jaki tytul ma druga czesc

    OdpowiedzUsuń

Obserwatorzy

Google+ Followers